Friday 30 March 2012

15. විභාග දිනයේදී



                                                              ජායාරුපය:මෙතනින්

විභාග දිනයේදී සිදුවිය හැකි හදිසි බඩේ අමාරුවක්, හිසේ කැක්කුමක්, දත් කැක්කුමක් වැනි දේකට කල්තියාම ප්‍රතිකාර සුදානම් කර තැබීම යෝග්‍ය වේ. විභාග දිනවලදී අසනීප වුවහොත් හැකි ඉක්මනින් වෛද්‍ය වරයෙකු හමුවී ප්‍රතිකාර ලබා ගත යුතුය. එහිදී තමා මේ දිනවල  මුහුණ දෙන විභාගය පිළිබඳව වෛද්‍යවරයා දැනුවත් කළ යුතුය. එයට හේතුව වන්නේ වෛද්‍යවරයා ලබාදෙන සමහර ඛෙහෙත් නිදිමත ගතිය ඇති කිරීමට හේතුවිය හැකි නිසාය.

විභාග දිනයේදී ගන්න ආහාර පිළිබඳ සැලකිලිමත් විය යුතුය. පුළුවන් තරම් දුරට කඩවලින් ආහාර ගැනීමෙන් වැලකිය යුතුය. එමෙන්ම මහා මාර්ගයේ ගමන් ගැනීමේදී කල්පනාකාරී විය යුතුය. කොළඹ ප්‍රදේශයේ එක්තරා පාසලක (උ/පෙළ) සිසුවෙකු විභාගය සඳහා දින දෙකක් පෙනී සිටි අතර තෙවන දිනයේදී විභාගයට පෙනී සිටීමට නොහැකිවූයේ අතරමගදී සිදුවූ රිය අනතුරක් නිසාය. එමෙන්ම විභාග දිනවල නියමිත වේලාවට කලින්
විභාග මධ්‍යස්ථානයට ලඟාවිය යුතුය. විශේෂයෙන් පළමු දිනයේ ශාලාව හා තමාට නියමිත ස්ථානය සොයාගත යුතු නිසාත් සෑහෙන වේලාවකට කලින් විභාග මධ්‍යස්ථානයට ලඟාවිය යුතුය. එමෙන්ම විභාග මධ්‍යස්ථානය සොයා ගැනීමේ අපහසුතාවයක් ඇති වේයැයි හැෙඟ් නම් ඊට පෙර දිනයේ හෝ එය වෙත ගොස් පැමිණිය හැකිය. එමෙන්ම තමාගේ නියමිත ස්ථානය සොයාගත් පසු මධ්‍යස්ථානයේ වැසිකිලි, පහසුකම් ඇති ස්ථාන පිළිබඳවද විමසිලිමත් වීම යෝග්‍ය වේ. තමාගේ ඩෙස් එක හා පුටුව පරිහරණයට සුදුසු දැයි පරීක‍ෂාකර බැලිය යුතුය.

නැතිනම් එය වෙනුවට වෙනත් යෝග්‍ය සේ / පුටු යොදාගත යුතුය. (තමන්ගේ අබලන් වූ ඩෙස් එක තවත් විභාගාපේක‍ෂකයෙක්ගේ ඩෙස් එක හා මාරු නොකර වෙනත් විභාග අපේක‍ෂකයෙකුට වෙන් නොකල ඩෙස් එකක් ගැනිම ඔබේ යුතුකමකි.) ඩෙස් එකේ කකුල් එකම මට්ටමේ නැතිවිට ඩෙස් එක සෙලවීම නතර කිරීමට කොල කැබලි තබා ඊට පිළියම් යෙදිය යුතුය) විභාග දිනයේදී උදේ පාන්දර ශිෂ්‍යයන් පොත් පාඩම් කිරීම සිදුකරයි. සමහර අය එසේ නොකරයි එය තමන්ගේ කැමැත්ත පරිදි තීරණයකල හැකිය.


විභාග මධ්‍යස්ථානයට වේලාවට පෙර ලඟාවීමට නම් වේලාසනින්අවදි විය යුතුය. එහෙයින් තමන්ව අවදි කිරිමට නිවැසියන්ට හෝ එලාම් ඔරලෝසුවකට භාරකිරීම උචිත වේ. විභාගයට නිවසින් පිටත් වීමට පෙර අවශ්‍ය සියලූම දේවල් තමාගේ බෑගයට දමා ඇත්දැයි නැවත විමසිලිමත් විය යුතුය. විශේෂයෙන් හැඳුනුම්පත, විභාග ප්‍රවේශපත වැනි දෑ නිවසේ දමා ගියහොත් නැවත නිවසට පැමිණීමට සිදුවේ. එවිට සිතේ ඇතිවන චංචලභාවය විභාගයට අහිතකර ලෙස බලපෑ හැකිය. විභාගයට නිවසින් පිටත්වීමට පෙර දෙමාපියන්ට,
බුදුන් ට වැද පිටත්වීම උචිත වේ. සමහර දෙමාපියන් ලමුන්ට ගෙයින් එලියට බැසීමට නැකත් පවා බලයි. ඉදිරියට වතුර වීදුරුවක් රැගෙන එයි. දෙමාපියන්ට නොවඳින ළමුන් විභාග දිනයට පමණක් දෙමාපියන්ට වැඳීම, වතුර ගෙන ඒම වැනිදෑ නිශ්ඵල බවට කෙනෙකුට තීරණය කල හැකි වුවද එහිදී දෙමාපියන්ගේ මුවින් පිටවන ආශිර්වාදාත්මක වාක්‍ය ශිෂ්‍යාගේ සිතේ ප්‍රසන්න භාවයක් ඇතිකිරීමට හේතුවෙයි.

විභාග ශාලාවේදී ශාලාධිපතිගේ හා නිරීක‍ෂකයන්ගේ උපදෙස් පරිදි කි්‍රයා කල යුතුය. ප්‍රශ්න පත්‍රය ලැබුණු පසු අන් අය හා කිසිම හේතුවක් නිසා කතාවට නොයා යුතුය. අසල සිටින අයගෙන් යම් උපකරණයක් (පෑන්, පැන්සල්) ඉල්ලා ගැනීමට අවශ්‍ය නම් එය විභාග නිරීක‍ෂකයා හරහා කිරීම කල යුතුය. කැල්කිලේටර්, දුරකථන වැනිදේ විභාග ශාලාව තුලට ගෙන යාම තහනම් කලදේ ගෙන යාමෙන් වැලකී සිටිය යුතුය. බොහෝ ගුරුවරු විභාග ශාලාවේදී විභාගාපේක‍ෂයන් සමග සුහදව කතා කරන අතර ඔබද ඒ ආකාරයෙන්ම ඔවුන් සමග කටයුතු කල යුතුය. ඔවුන් සමග අනවශ්‍ය ප්‍රශ්න ඇතිකර නොගත යුතුය. දැන් බහුවරන ප්‍රශ්න පත්‍රයේ පිලිතුරු ලකුණු කිරීම සඳහා OMR (Optical Mark Reder) හඳුන්වන විශේෂ පත්‍රිකාවක් ලබාදෙයි. එහි ලබාදී ඇති උපදෙස් අනුව පිලිතුරු ලකුණු කල යුතුය. බහුවර්ණ ප්‍රශ්න පත්‍රයේ ප්‍රශ්න 60 කි. කාලය පැය 2 කි. එනම් එක් ප්‍රශ්නයකට විනාඩි 2 කි. ඔබ බහුවරන ප්‍රශ්න පත්‍රය කොටස් 4 කට වෙන්කර විසඳුම් සෙවීම වඩා උචිත වෙයි. ඔබ පළමු වටයේදී බහුවරන ප්‍රශ්න 20 ක් පමණ කර පිලිතුරු ප්‍රශ්න පත්‍රයේ ලකුණු කරන්න. දැන් OMR පත්‍රය ගෙන එහි පලමු ප්‍රශ්න 20 පිලිතුරු ලකුණු කරන්න.


අනතුරුව ඊලඟ ප්‍රශ්න 20 ට පිලිතුරු ප්‍රශ්න පත්‍රයේම ලකුණු කරගෙන අනතුරුව එම පිළිතුරු කලින් මෙන් ධඵඍ හි ලකුණු කරන්න. ඉන් අනතුරුව ප්‍රශ්න10 ක් නිමකර හි එහි පිලිතුරු ලකුණු කරන්න. අනතුරුව ඉතිරි ප්‍රශ්න 10 ද පිලිතුරු කලින් මෙන්ම ලකුණු කරන්න. මෙහිදී ඔබට ප්‍රශ්න කරගෙන යාමේදී අපහසු ප්‍රශ්න හමුවේ. සමහර ප්‍රශ්න ටිකක් කල්පනා කල විට කල හැකි බව ඔබගේ මනසට වැටහී ගිය හැකිය. එමෙන්මතවත් ඒවා ඉතාමත් අපහසු බව ඔබට වැටහී ගියහොත් එම ප්‍රශ්න පලමු වටයේදී අත්හැරිය යුතුය. එමෙන්ම ඔබ එම ප්‍රශ්න දෙවර්ගය හඳුනාගැනීමට සංකේතයක් ප්‍රශ්න අංකය ඉදිරියෙන් යෙදිය යුතුය.



පලමු වටය අවසානයේ ඔබ හොඳින් පිලිතුරු දන්නා සියලූම ප්‍රශ්න වලට පිලිතුරු ලකුණු කර අවසන්ය. දැන් දෙවැනි වටයේදී ඔබ ටිකක් කල්පනා කලවිට විසඳා ගත හැකි යැයි ඔබ කලින් වටයේදී නිගමනය කල ප්‍රශ්න විසඳන්න. ඒවා විසඳා පිලිතුරු ලකුනු කරන්න. දැන් ඉතා අපහසු යැයි වටහාගත් ප්‍රශ්න විසඳීම අරඹන්න. එය තුන්වන වටයයි. ඒවාද විසඳා පිලිතුරු ලකුණු කරන්න. කෙසේ හෝ ඔබ මේ අවසාන විනාඩි 10 ට පෙර ඔබ කුමන පියවරක සිටියද අදාල පිලිතුරු සෙවීම නතර කර ප්‍රශ්න පත්‍රයේ ලකුණු කර ඇති එහෙත් පිලිතුරු
පත්‍රයේ ලකුණු නොකල ප්‍රශ්න වලට පිලිතුරු උත්තර පත්‍රයේ ලකුණු කරන්න. අනතුරුව නැවත ඔබ නතර කල තැනින් පටන්ගෙන ප්‍රශ්නයෙන් ප්‍රශ්නයට යන අතරට එහි පිලිතුරුද ඒ සමගම OMR හි ලකුණු කරන්න. එසේ උත්තර ලකුණු නොකල කිසිදු ප්‍රශ්නයක් OMR හි නොතිබිය යුතුය. එසේ ඇත් නම් අහඹු ලෙස හෝ පිලිතුරු ලකුණු කරන්න. එහෙත් වැරදි පිලිතුරු සඳහා ලකුණු අඩුකරන විභාග වලදී නම් මෙසේ අහඹු ලෙස උත්තර ලකුණු නොකල යුතුය. තවද ඔබගේ OMR එක ප්‍රශ්න පත්‍රයට හෝ කටු වැඩ කොලවලට යටින් නොතැබිය
යුතුය. එසේ තැබුවහොත් ඔබගේ පෑන් ඉරිවලට අනුරූප රේඛා OMR මත ඇදීම නිසා එයට හානි විය හැක. එහෙයින් OMR එක අත්‍යවශ්‍ය අවස්ථා වලද ඩෙස් එක යටින් තැබීම කල යුතුය.


රචනා ප්‍රශ්න පත්‍රයේද ප්‍රශ්න තෝරා ගැනීමට අවස්ථාවක් ලබාදී ඇති නිසා ප්‍රශ්න හොඳින් කියවා පහසු ප්‍රශ්න සොයාගත යුතුය. එමෙන්ම සමහර ප්‍රශ්න තෝරා ගැනීමේදී එහිදී ඇති උපදෙස් අනුව ප්‍රශ්න තෝරා ගත යුතුය.



උදාහරන: භෞතික විද්‍යාව ප්‍රශ්න පත්‍රයේ තෝරාගත යුතු ප්‍රශ්න 4 කි. 5 වන ප්‍රශ්නය a,b කොටස් දෙකකි. ඔබ තෝරා ගත යුත්තේ a,b දෙකෙන් එකකි. එසේ නොමැතිව a,b දෙකම ලියුවද සලකන්නේ ඔබ එක් ප්‍රශ්නයකට පිලිතුරු ලිව්වා සේය.
රචනා ප්‍රශ්න පත්‍රයට ලැඛෙන්නේ පැය 2 කි. පිලිතුරු ලිවිය යුතු ප්‍රශ්න සංඛ්‍යාව 4 කි. එවිට එක් ප්‍රශ්නයක් සඳහා ලැඛෙන කාලය පැය භාගයකි. එහෙයින් ප්‍රශ්නය ලිවීම ආරම්භ කර හරියටම පැය 1/2 කින් ලිවීම නතර කලයුතුය. ප්‍රශ්නයට පිලිතුරු ලියා අවසන් නොවුනද එය කල යුතුය. නැතහොත් වන්නේ අනෙක් ප්‍රශ්න සඳහා පිලිතුරු ලිවීමට කාලය මදි වීමයි.

එමෙන්ම ව්‍යුහගත රචනා ප්‍රශ්න පත්‍රය සඳහා පැය 1 ක් ලැඛෙන අතර ප්‍රශ්න 4 කට පිලිතුරු ලිවිය යුතුව ඇත. එනම් එක් ප්‍රශ්නයකට විනාඩි 15 ක් ලැබේ. එහිදී ද එක් ප්‍රශ්නයකට විනාඩි 15 කට වඩා නොගැනීමට වගබලා ගත යුතුය. ඔබ විභාගයට යාමට පෙර ඒ ඒ ප්‍රශ්න පත්‍රයේ ඇති ප්‍රශ්නවලට අදාළ කාර්යයන් වෙන්කොට සැලසුමක් පිළියෙල කරගත යුතුවේ.





" ඔබට සැලසුමක් තිබිය යුතුය. එහෙත් ඔබ සැලසුමට සිමා විය යුතුම නොවේ."


-දිලාන් ද සිල්වා-




No comments:

Post a Comment